„Przedszkola Dobrych Praktyk” – współpraca Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego z wybranymi przedszkolami
Z radością informujemy o rozpoczęciu współpracy między Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego a naszym Przedszkolem nr 109 „Ludeczkowo” w ramach projektu „Przedszkole Dobrych Praktyk”. Głównym celem programu jest stworzenie sieci współpracy, wymiany wiedzy i doświadczeń oraz wzajemnego wsparcia pomiędzy przedszkolami a Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.
Nowe możliwości dla studentów i przedszkoli
W ramach projektu studenci kierunków pedagogicznych Uniwersytetu Warszawskiego mają szansę odbywać praktyki zawodowe w przedszkolach biorących udział w programie. To doskonała okazja do połączenia wiedzy teoretycznej zdobywanej na Uniwersytecie Warszawskim z doświadczeniem praktycznym w codziennej pracy z dziećmi.
Studenci będą mieli możliwość poznawania innowacyjnych metod pracy, które są wdrażane w ramach „Przedszkola Dobrych Praktyk”. Będzie to także dla nich szansa na współpracę z doświadczonymi nauczycielami, aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowywanie materiałów dydaktycznych oraz wspieranie dzieci w codziennych wyzwaniach.
Korzyści dla przedszkoli
Dzięki współpracy z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, wyróżnione przedszkola zyskują współpracę z kadrą uniwersytecką, możliwość dalszego doskonalenia się, kontakt z zagranicznymi placówkami oświatowymi oraz dostęp do młodych, zmotywowanych i dobrze wykształconych praktykantów, którzy wniosą świeże pomysły oraz wsparcie w codziennej pracy z dziećmi. Dodatkowo, nauczyciele przedszkolni, współpracując ze studentami, będą mogli dzielić się swoimi doświadczeniami oraz wprowadzać nowe metody edukacyjne, które pozytywnie wpłyną na jakość nauczania.
Wspólna droga ku nowoczesnej edukacji
To wyjątkowa okazja do stworzenia przestrzeni, w której teoria łączy się z praktyką, a edukacja staje się jeszcze bardziej dostosowana do potrzeb współczesnych dzieci.

Projekt zakończony w grudniu 2024 roku.
PROJEKT SZKOŁA EMOCJI
bierzemy udział w projekcie wspierającym dzieci w rozwoju kompetencji emocjonalnych Szkoła Emocji. Nieustraszeni są wśród nas!
Cele projektu:
– wykorzystanie tekstu i ilustracji książkowej w kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
– nauka strategii radzenia sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach
– nauka szacunku dla emocji innych
– rozbudzanie zainteresowań czytelniczych dzieci
– nauka słuchania ze zrozumieniem
– rozwijanie wrażliwości estetycznej
– zachęcanie rodziców do czytania dzieciom
Program „Poruszające Bajki o Emocjach„-Gruntownia
Podczas zajęć, prowadzący korzysta z metody dramy stosowanej (ang. applied drama), która bazuje na naturalnej skłonności ludzi do wcielania się w inne postacie, kamuflowania się, udawania, wyobrażania i tworzenia. “ramę można określić jako metodę nauczania i wychowania poprzez aktywną identyfikację uczniów z fikcyjnymi rolami i sytuacjami” (Witerska, Drama procesualna). Używając tej wrodzonej skłonności do grania, pod bezpiecznym płaszczem roli, uczestnicy mogą poznawać swoje sposoby reagowania w różnych sytuacjach, ale przede wszystkim odkrywać nowe, nieznane ścieżki działania, właśnie poprzez próbowanie rozwiązań innych niż już znane. Tym drama różni się od „scenek”. Jest żywą improwizacją elektryzującą uczestników poprzez konflikt, w który są angażowani.
Scenariusze zajęć opierają się na szczególnej podkategorii dramy stosowanej – dramie procesualnej. Jakie są różnice? Głównie dotyczą one narracji. Warsztaty są opowieścią. “Drama procesualna to całogrupowy, improwizowany przez wszystkie osoby w tym samym czasie, proces dramowy” (Witerska, Drama procesualna). Jednocześnie ważną rolę odgrywa prowadzący. Poprzez facylitację czy aktywację uczestników, dąży się do wcześniej założonych celów edukacyjnych.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa:
Projekty z Funduszy Europejskich:
Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020.
W roku szkolnym 2019/2020 rozpoczęliśmy realizację projektu „Jesteśmy różni- jesteśmy podobni” w ramach akcji mobilności kadry edukacyjnej. Celem projektu jest rozwój kompetencji miękkich.
PO WER wnioski 2017: „Matematyka łączy dzieci całego świata”

Nasze przedszkole uczestniczy w wielu projektach krajowych i międzynarodowych.
Niektóre z nich to:
eTwinning – europejska społeczność edukacyjna